Lietuvoje populiarėjantis tarpusavio skolinimas iš virtualios erdvės keliasi į gyvus investuotojų susitikimus
UAB „NEO finance“ – elektroninių pinigų įstaiga, valdanti tarpusavio skolinimo platformą „Paskolų klubas“ ir teikianti tarpusavio skolinimo platformos operatoriaus paslaugas.
„Paskolų klubo“ paslaugos grįstos visame pasaulyje stipriai populiarėjančiu dalinimosi ekonomikos principu. Platformoje teikiamos profesionalios tarpusavio skolinimo paslaugos, t. y., suvedami žmonės, kurie nori pasiskolinti, ir žmonės, kurie gali paskolinti. Tarpusavio skolinimasis – moderni alternatyva bankams, kuomet žmogus suteikia paskolą žmogui. Šis modelis nuo tradicinių finansinių įstaigų teikiamų paslaugų skiriasi didesne investicine grąža investuojantiems, pigesniu ir paprastesniu skolinimu paskolų gavėjams.
Koks šio verslo renginio tikslas (proga)?
Tarpusavio skolinimas – nauja paslauga Lietuvos rinkoje. Tad natūralu, kad 2015 m. gruodžio mėn. veiklą pradėjęs „Paskolų klubas“ susidūrė su investuotojų poreikiu informacijai apie tarpusavio skolinimą, kaip investavimo būdą. Atsižvelgiant į tai, „Paskolų klubas“ periodiškai ėmė organizuoti susitikimus su investuotojais.
Šių susitikimų tikslas – kurti investuotojų bendruomenę, kurioje tarpusavio skolinimo būdu savo lėšas „įdarbinantys“ žmonės galėtų kelis kartus per mėnesį susirinkti ir aptarti savo investicinį portfelį, dalintis įžvalgomis, investavimo strategijomis. „Paskolų klubas“ siekia, kad tokie susitikimai taptų vieta, kur bendraminčiai gali ne tik gauti daugiau žinių, bet ir tiesiog gerai praleisti laiką.
„Paskolų klubo“ susitikimai su investuotojais rengiami 2-3 kartus per mėnesį. Kiekvieną kartą investuotojams siūlomos skirtingos aktualios temos, patirtimi dalinasi savo sričių ekspertai ne tik iš tarpusavio skolinimo rinkos. Nuo „Paskolų klubo“ veiklos pradžios jau įvyko 17 susitikimų. Juose buvo kalbama apie tarpusavio skolinimą, investavimą „Paskolų klubo“ platformoje, vartojimo paskolas ir Brexit, skolų išieškojimą, investicijų Lietuvoje pajamingumą Rytų Europos kontekste, paskolų statistikas, XIRR ir antrines rinkas, kitomis finansinėmis temomis.
Renginys, kurio nuotraukos pridedamos – pirmasis susitikimas su investuotojais, investuotojų bendruomenės kūrimo startas. Šio renginio metu buvo ne tik pristatoma tarpusavio skolinimo platforma „Paskolų klubas“, dalinamasi informacija, kaip sėkmingai įdarbinti savo pinigus, tačiau vyko ir protmūšis finansų tema.
Kodėl pasirinktas toks verslo renginio formatas, vieta, laikas?
Pirmasis renginys su investuotojais įvyko 2016 m. vasario mėn. Vėliau, pastebėjus didelį informacijos apie tarpusavio skolinimą poreikį, buvo nuspręsta dažniau rengti tokius finansinio raštingumo susitikimus.
Pirmąjį šventinį renginių ciklo su investuotojais susitikimą sudarė dvi dalys. Pirmoji dalis – pramoginė – protmūšis finansų tema su Vytaru Radzevičiumi. Investuotojai domisi įvairiomis investicinėmis formomis, aktualijomis ir naujienomis, todėl buvo nuspręsta, kad neformalios renginio pradžios metu bus lengviau visiems susipažinti, pabendrauti ir tuo pačiu „pamiklinti galvas“ konkuruojant su kitais.
Antroji dalis – mokomoji, pažintinė – „Paskolų klubo“ valdybos pirmininko Evaldo Remeikio pristatymas apie tarpusavio skolinimą, galimybės investuotojams įdarbinti pinigus „Paskolų klubo“ platformoje. Šioje dalyje buvo pasidalinta „Paskolų klubo“ ateities planais, atsakyta į visus investuotojams aktualius klausimus.
Kokią naudą bendrovei davė šis renginys? Kokius rezultatus pasiekėte?
Visų pirma, renginiai – puiki galimybė pažinti savo klientus, suprasti, ko jie tikisi ir sužinoti jų poreikius. „Paskolų klubo“ susitikimuose investuotojai gali laisvai išsakyti savo pasiūlymus, pasidalinti idėjomis. Būtent po šių susitikimų gimė daug naujų idėjų, „Paskolų klubo“ platformoje atsirado naujų funkcijų, buvo atlikti sistemos tobulinimai. Po renginių pastebimas ir padidėjęs investuotojų aktyvumas, atsiranda didesnis pasitikėjimas ir susidomėjimas „Paskolų klubo“ platforma.
Švietėjiškas ir praktinis renginių formatas didina visuomenės narių finansinį raštingumą ir prisideda prie aktyvios „Paskolų klubo“ bendruomenės kūrimo.
Kaip dažnai organizuojate verslo renginius klientams ir partneriams, kokius formatus naudojate?
Renginiai organizuojami 2–3 kartus per mėnesį Vilniuje, o kartais ir kituose miestuose. Renginius dažniausiai sudaro kelios dalys. Pradžioje savo patirtimi dalinasi tam tikros finansų srities ekspertas arba tarpusavio skolinimo tema kalba „Paskolų klubo“ specialistai, o vėliau atsakoma į investuotojams aktualius klausimus, jei yra poreikis, vyksta praktiniai mokymai.
Koks buvo minimo renginio biudžetas? Kiek lėšų verslo renginiams skiriate kasmet, kaip ši investicija kinta pamečiui ir nuo ko priklauso jos dydis?
Šventinis atidarymo renginys pareikalavo didesnių investicijų, tačiau periodiniai renginiai dažniausiai vyksta „Paskolų klubo“ biure ir tam reikia mažesnių investicijų. Per metus „Paskolų klubas“ renginiams skiria iki 10 tūkst. eurų.